OKED BARIŞ PROJESİNİN İLK AYAĞI İSTANBUL EĞİTİMİ GERÇEKLEŞTİRİLDİ

Okul Öncesi Eğitim Kurumları Derneği/OKED’in yürüttüğü, T.C. İçişleri Bakanlığından hibelenen "Okul Öncesinde Toplumsal Barış Eğitimi Projesi"nin İstanbul’daki eğitim semineri 11 Mart 2017 tarihinde BEM Boğaziçi Eğitim’de gerçekleştirildi. Seminere alanında uzman psikolog, pedagog  ve okul öncesi öğretmeni 95 kişi katılım sağladı.

OKED Yönetim Kurulu Başkanı Sevgi Şahbaz, açılış konuşmasını yaparak katılımcıları selamladı. Şahbaz derneğin kuruluş amacını, hedeflerini ve faaliyet alanlarını sunum eşliğinde sundu. Proje Sorumlusu Hülya Ünal, projenin ortaya çıkış sürecini anlattı. Pozitif ve negatif barış kavramlarından bahsederek pozitif barış olan ülkelerde huzur olduğunu söyledi. Ülkemizin barış projelerinin yapılmasına çok uygun olduğunu ifade etti ve Mevlana’dan örnek verdi. Birçok çocuğun farklılığı olduğundan ve projeyle çocukların bu farklılıklara saygı duymayı öğrenip önyargılarından kurtulacağını söyledi.

Proje kapsamında öğretmenler için hazırlanan uygulamalı müfredat kitabında yer alan 24 etkinlik hakkında bilgi verdi. 24 etkinliği; Barış Çemberi, Empati Oyunları ve Problem Çözme Oyunları konu başlıkları altında 8 hafta boyunca oyun, sanat ve hikaye alanında çocuklara uygulanacağını ifade etti. Ayrıca barış oyunlarından sonra okunabilecek tavsiye çocuk kitaplarının titiz bir çalışmayla pedagog ve psikologlar tarafından seçildiğine dikkat çekti. Barış toplumu oluşturmanın düşünen toplum oluşturmak olduğunu söyledi.

Müfredat kitabında yer alan 24 etkinliği öğretmenlere anlatmak için; Barış Çemberi başlığında Çocuk Gelişimi Bölümü Öğretim Görevlisi Nurten Güneş “Barış Topu” ve “Barış Zinciri”, Empati başlığında Pedagog Semra Alkan “Ben Olsaydım” ve “Empati Aynası”, Problem Çözme başlığında ise Okul Öncesi Öğretmeni Göksel Ertekin “Barış Halkaları” ve “Barışçıl Elma” oyunlarını ıuygulamalı olarak katılımcılara oynatarak anlattı. Seminer başlamadan önce katılımcılara 6 farklı renkte eşit gruba ayrılacak şekilde barış bileklikleri verildi. Oyun uygulamaları anlatılırken her oyun için belirlenen renkte bilekliklerin sahipleri sahneye gelerek oyunları oynama fırsatı buldu. Ayrıca renklere göre ayrılan gruplardan birer gönüllü koordinatör seçilerek WhatsApp grubu kurulmaları istendi. Böylelikle proje sürecinde katılımcılar arasında iletişim, istişare ve işbirliği zemini oluşturuldu.

Oyun uygulamalarının ardından Psikolojik Danışman Zeynep Özdoğru projenin uygulama sürecinde öğretmenlere kriz anlarında kullanabilecekleri barış örtüsü ve barış köşesinden bahsederek nasıl kullanılacağını anlattı. Oyunlara başlanmadan önce sınıf içi kuralların belirlenmesi gerektiğinin altını çizdi. Aynı zamanda katılımcılara, girişte ve çıkışta anket (ön test-son test) uygulanarak okul öncesinde  toplumsal barış ile ilgili görüşleri soruldu. Program, katılımcılara katılım sertifikalarının verilmesiyle sona erdi.

 

 

 

Tarih : 15.3.2017
Yorum Yaz
Ad-Soyad:
E-Mail :
Mesaj:
En fazla 500 karakter. 500 karakter kaldı.
Güvenlik:
Yorumlar
Henüz yorum yapılmadı.
OKED Üyesi Anaokulu Kurumları

 

 

 
Ortak Projeler
 
HABERLER
 
 
Saat